Első nap

írta: Gyöngyösi Felsővárosi Általános Iskolások

Reggel 4:10-kor kellet indulni, ami elég korán volt, de jó hangulatban voltunk. Az út elején majdnem mindenki csak aludt. Délelőtt 11:10 – kor léptük át a határt.

Ezután első megállónk Aradon volt, ahol felszállt Robi, az idegenvezetőnk. Majd elmentünk az emlékműhöz, ott elénekeltük a Himnuszt és megkoszorúztuk az emlékművet. Felültünk a buszra és célba vettük Dévát. Itt megnéztük a Magna Curiát, a dévai várat megnéztük és végül az árvaházba mentünk, ahol elmondták az alapítvány történetét.

Búcsúzás előtt még odaadtuk az adományokat, ajándékokat. Ezután Vajdahunyad felé vettük az irányt. Felmentünk a várba, ahol megnéztünk különböző lovagtermeket, a vár-kutat, múzeumokat és egy nagyon magas kilátóba ...

Második nap

írta: Gyöngyösi Felsővárosi Általános Iskolások

Reggel 8-kor reggelivel kezdtünk. 8-30-kor indultunk Csíksomlyóra. Itt egy római katolikus kegytemplomba mentünk be. Közelebbről is megnézhettük a csíksomlyói Szűz Mária szobrot, ami egy díszes, és egy nagyon szép szobor.

Következő megállónk Csíkszereda volt. Az ide vezető úton megtudtuk a híres székely mondást: Az asszony nem ember, a sör nem alkohol, a medve nem játék. Csíkszeredán a Mikó várba néztünk be, ami ma egy múzeumként üzemel. Elsőként a tárlatvezető azt mesélte el, hogy régen hogy és mivel tudtak nyomtatni. Itt a terem közepén egy régi nagy kézi nyomda volt kirakva. Nagyon érdekes volt hallani, hogy régen hogyan tudták megoldani áram nélkül a nyomtatást. A múzeumban még egy kisfilmet is néztünk a vár ...

Harmadik nap

írta: Gyöngyösi Felsővárosi Általános Iskolások

Ma is mint tegnap 7:30-kor keltünk. 8-kor bőségesen megreggeliztünk.

Reggeli után Máréfalvára mentünk megnézni a székelykapukat, ami gyönyörű látvány volt. Utána Székelyudvarhelyre utaztunk ahol megnéztük a Fő téren Orbán Balázs szobrát és a református kollégiumot. Később koszorút vittünk Petőfi szobrához azon a helyen látták utoljára Petőfit. Az emlékműnél elénekeltük a székely és a magyar Himnuszt.

Utána Segesvár felé vettük az irányt ahol elsőként pizzát ettünk ebédre. Segesváron megnéztük a középkorban épült óratornyot, ami elválasztja a felsővárost a többi városrésztől. Itt még felmentünk a diáklépcsőn, ami az iskolához vezet, és tettünk egy sétát a felsővárosban. Itt majdnem mindegyik ház az ...

Negyedik nap

írta: Gyöngyösi Felsővárosi Általános Iskolások

Reggel korábban kellett volna kelni, viszont elaludtunk így 6 óra helyett 7 órakor keltünk. Kb. 5 perc alatt elkészültünk, majd rohantunk a buszhoz, hogy berakjuk a bőröndöket. Ezután reggeliztünk, majd búcsúzkodtunk a panzió vezetőitől és az ott dolgozóktól. Utunk először Tamási Áron emlékművéhez vezetett, ahol énekeltünk.

További utunk Korondra vezetett, ahol mindenki vett a családjának pár ajándékot. Én anyának kerámiát vettem, tesómnak és apumnak bicskát. A nagyszüleimnek hűtőmágneseket vettem, amiknek nagyon örültek. Lassan elindultunk a parajdi sóbányába, ami egyben egy kalandpark is.

A lányokkal libikókáztunk és lufikkal játszottunk. Az osztálytársunk Dani talált egy helyet, ahol kisebb sódarabkákat lehetett ...