2015. ápr 23.

Második nap

írta: Gyöngyösi Felsővárosi Általános Iskolások

Reggel 8-kor reggelivel kezdtünk. 8-30-kor indultunk Csíksomlyóra. Itt egy római katolikus kegytemplomba mentünk be. Közelebbről is megnézhettük a csíksomlyói Szűz Mária szobrot, ami egy díszes, és egy nagyon szép szobor.

Következő megállónk Csíkszereda volt. Az ide vezető úton megtudtuk a híres székely mondást: Az asszony nem ember, a sör nem alkohol, a medve nem játék. Csíkszeredán a Mikó várba néztünk be, ami ma egy múzeumként üzemel. Elsőként a tárlatvezető azt mesélte el, hogy régen hogy és mivel tudtak nyomtatni. Itt a terem közepén egy régi nagy kézi nyomda volt kirakva. Nagyon érdekes volt hallani, hogy régen hogyan tudták megoldani áram nélkül a nyomtatást. A múzeumban még egy kisfilmet is néztünk a vár történetéről. Nekem az tetszett a legjobban.

Amikor itt végeztünk indultunk vissza Szentegyházára.

Csíkszereda után megállítottak bennünket a rendőrök és kb. 30 percet álltunk, pedig már vártak minket az ebéddel.

A szállásra 2 óra körül értünk vissza. A bőséges ebéd után szekértúrára indultunk. A szekeret egy kis traktor húzta. Találtunk útközben egy borvíz forrást, amiből mindenki ivott. Amire visszaértünk, már este 6 óra körül járt az idő.

Vacsora előtt még gyorsan elmentünk egy közeli boltba, ahol feltöltöttük a készleteinket.

Este mindenki az ebédlőben gyülekezett, ahol fogalmazást írtunk a nap történéseiről.

A nap zárásaként egy vetélkedő is várt még ránk.

Rozovits Lili

• Az idegenvezető vicces történetet mesélt, hogy hogyan meneküljünk egy medve elől. – Papp Viktória
  • Szerintem eddig a kirándulás nagyszerű és remélem a következő napok is ilyenek lesznek. – Boári Vencel
  • Reméltük, hogy látunk medvét de ez „sajna” nem sikerült. Nem tudom, hogy ez most pech vagy szerencse. – Csomós Anna
  • Engem még a szobatársaim előtt a madárcsicsergés felébresztett, úgy gondoltam jól kezdődik a nap. – Czene Medárd
  • Csíksomlyóra látogattunk el, ahol megnéztünk egy gyönyörű szép templomot. Ennek az érdekessége, hogy az itt lévő Szűz Mária arcát a tatárjárás alatt megvágták, aminek nyoma azóta is látszik. – Molnár Petra