2015. ápr 23.

Első nap

írta: Gyöngyösi Felsővárosi Általános Iskolások

Reggel 4:10-kor kellet indulni, ami elég korán volt, de jó hangulatban voltunk. Az út elején majdnem mindenki csak aludt. Délelőtt 11:10 – kor léptük át a határt.

Ezután első megállónk Aradon volt, ahol felszállt Robi, az idegenvezetőnk. Majd elmentünk az emlékműhöz, ott elénekeltük a Himnuszt és megkoszorúztuk az emlékművet. Felültünk a buszra és célba vettük Dévát. Itt megnéztük a Magna Curiát, a dévai várat megnéztük és végül az árvaházba mentünk, ahol elmondták az alapítvány történetét.

Búcsúzás előtt még odaadtuk az adományokat, ajándékokat. Ezután Vajdahunyad felé vettük az irányt. Felmentünk a várba, ahol megnéztünk különböző lovagtermeket, a vár-kutat, múzeumokat és egy nagyon magas kilátóba mentünk fel. Ilyenkor már elég fáradtak voltunk, úgyhogy mindenki örült, hogy végre a szálláshoz mentünk. Kaptunk vacsorát, ami nagyon jó volt. Később, fürdés után holt fáradtan dőltünk be az ágyba.

Márkus Marcell

Elérkezett ez a nap is, amikor Erdélybe való utazásunk kezdetét vette. Reggel fél 4-kor már mindenki izgatottan várt a busz előtt. Fél óra múlva elindultunk első állomásunk felé, Aradra.

Néhány órával később elérkeztünk a magyar-román határhoz. Itt elkérték személyi igazolványunkat, hogy megnézzék, hogy legálisan lépünk-e be Romániába. Ezután végre megérkeztünk Aradra, ahol megkoszorúztuk a 13 aradi vértanú emlékművét, és elénekeltük himnuszunkat.

Ezen a szép helyen csatlakozott hozzánk idegenvezetőnk Sutu Róbert. Nekem nagyon tetszett, ahogyan szép székely tájszólással beszélt hozzánk. Még elértünk a következő állomáshoz, Dévára, nagyon sok érdekes dolgot mondott a települések nevezetességeiről. Déván először megnéztük a Magna Kúriát. Innen nagyon jól lehetett látni a csodaszép várat. Aztán megtekintettük a Dévai Szent Ferenc Alapítvány gyermekotthonát. Sajnáltuk, hogy nem találkozhattunk a gyerekekkel, mert éppen nem voltak ott.

A 3. állomásunkat vettük célba, Vajdahunyadot. Ezen a csodás helyen meglátogattuk a várat. Én ilyen szép építményt, mint ez, még nem hiszem, hogy láttam. Amikor beléptem a falai közé elképzeltem, hogy milyen volt itt az idő Hunyadi János korában. Nekem ez volt a legszebb dolog a napomban.

Sok idővel később végre megérkeztünk szállásunk helyére, Szentegyházára. Megvacsoráztunk és elmentünk lefeküdni. Nagyon jól éreztük magunkat az első napon. Remélem, hogy ugyanilyen szép napjaink lesznek még itt, Erdélyben.

Bartha Benedek

• Eleinte a buszon még csend volt, de aztán mindenki felébredt és a busz megtelt élettel. - Csomós Panka
  • Nagyon szép volt a hegyek látványa a buszból, és voltak bárányok is a hegyen, legeltették őket. - Szalay Emma
  • Vajdahunyad vára személy szerint nekem nagyon tetszett, mert élvezetes volt elképzelni, hogyan éltek Hunyadi János és utódai. ……Volt egy magas torony, ahová elég nehézkesen mentem fel, mert tériszonyom van, de leküzdöttem. Fent nagyon gyönyörű volt a kilátás, úgy hogy megérte. - Ludányi Anna
  • Első megállónk Arad volt, ahol csatlakozott hozzánk Robi, aki kedves és vicces idegenvezető, aki próbálja poénokkal élvezetesebbé tenni az utazást. - Horváth Dzsenifer
  • Egy örökké valóságnak tűnt az út. A határon mindenki izgult az ellenőrzés miatt. - Kiss Borbála
  • Az első nap elképesztően élvezetes volt számomra. - Czene Medárd
  • Szentegyházán a szállás nagyon jó, a szobák szépek, jó itt lenni. - Bárdos Niki
  • Az idefelé vezető úton láthattuk Erdély jellegzetes házait, a székely kapukat és a gyönyörű tájat. - Molnár Petra
  • Az egyik legjobb dolog az, hogy árváknak adtunk ajándékot. - Pálos Patrik
  • Fáradtan, de eseményekkel telve érkeztünk a szállásra, amelynek remek étkezője mellett, „lakosztálya” is volt. - Széplaki Dániel
  • Felelevenítettük a Magos Déva várához kapcsolódó legendát, amely egyszerre szomorú és fura is. - Fenyvesi Nóra