2015. ápr 23.

Harmadik nap

írta: Gyöngyösi Felsővárosi Általános Iskolások

Ma is mint tegnap 7:30-kor keltünk. 8-kor bőségesen megreggeliztünk.

Reggeli után Máréfalvára mentünk megnézni a székelykapukat, ami gyönyörű látvány volt. Utána Székelyudvarhelyre utaztunk ahol megnéztük a Fő téren Orbán Balázs szobrát és a református kollégiumot. Később koszorút vittünk Petőfi szobrához azon a helyen látták utoljára Petőfit. Az emlékműnél elénekeltük a székely és a magyar Himnuszt.

Utána Segesvár felé vettük az irányt ahol elsőként pizzát ettünk ebédre. Segesváron megnéztük a középkorban épült óratornyot, ami elválasztja a felsővárost a többi városrésztől. Itt még felmentünk a diáklépcsőn, ami az iskolához vezet, és tettünk egy sétát a felsővárosban. Itt majdnem mindegyik ház az eredeti állapotában van. Segesváron megnéztük még Hermann Oberth szobrát, akinek nagy szerepe volt abban, hogy ilyen fejlett az űrtechnika.

Ötödik megállónk kőhalom volt ahol megnéztük a várat. Nagyon izgalmas volt egyedül fölfedezni. Sok szép képet csináltunk.

Végül hazafelé vettük az irányt és mindenki fáradtan érkezett vissza a szállásra.

Varga Lajos

• Fehéregyházán meglátogattuk a Petőfi emlékművet, megkoszorúztuk és elénekeltük a magyar és a székely himnuszt. – Nagy Roland
  • A harmadik napon mátéfavára mentünk megnézni a híres székelykapukat. A székelykapuknak nagyon szép virágmintái vannak. – Széplaki Dániel
  • Székelykeresztúron volt, ahol megnéztük azt a házat ahol Petőfi az utolsó éjszakáját töltötte. Ugyanitt megnéztük a körtefáját, ami azóta is él. – Süveges Krisztina
  • Az első megállónk Máréfalva, ahol megnéztünk egy gyönyörű székelykaput. A kapu 1882-ben épült, de még mindig remek állapotban van. – Bánfi Roland
  • Segesvárra vezetett utunk. Itt megnéztük az óratoronyt. Az óratorony két oldalán más ábrák voltak, amelyek ütötték az időt, Ami az alsóváros felé van a hóhér és a dobos, ami azt jelenti, hogy vigyázzanak a várban. A felsőváros felé volt egy dobos és egy babérágat tartó ember, amely a békét jelentette. – Ludányi Anna
  • Átmentünk Héjjasfalván egy több mint 100 éves hídon, itt ért véget Székelyföld határa. – Fenyvesi Nóra